Απ’ την Πρωτοχρονιά και μετά τα δύσκολα για τους “μεγάλους”

Δημοσιεύτηκε στις 30 December, 2023 | Κατηγορία: BLOG

Διανύοντας το πρώτο μισό της ποδοσφαιρικής σεζόν 2023-24 βγήκαν και κάποια πρώτα σημαντικά συμπεράσματα όσον αφορά τα ρόστερ και τις αγωνιστικές ικανότητες των ελληνικών ομάδων που από εδώ και πέρα μπαίνοντας σιγά σιγά στην τελική ευθεία της κανονικής διάρκειας και ελέω play off καλούνται να διορθώσουν τις αγωνιστικές αδυναμίες τους  μέσα από τις προπονήσεις αλλά και με την μεταγραφική ενίσχυση που ξεκινάει από την Πρωτοχρονιά. Η οποία βέβαια είναι συμπληρωματική και μόνο.

Κυρίως οι ομάδες που είχαν και οι δύο που θα έχουν ευρωπαϊκές υποχρεώσεις, και  ταυτόχρονα καλούνται να διεκδικήσουν και την κατάκτηση του πρωταθλήματος, με 3 παιχνίδια την εβδομάδα φανέρωσαν τις αδυναμίες και τα κενά τους. Αναφέρομαι φυσικά στους: Π.Α.Ο.Κ.,Α.Ε.Κ.,Π.Α.Ο. ΚΑΙ Ο.Σ.Φ.Π. Τον ΑΡΗ  τον βάζω σε ξεχωριστή κατηγορία καθώς διάφοροι παράμετροι τον βάζουν σε διαφορετική μοίρα από τους υπόλοιπους.

Ο κορυφαίος ΠΑΟΚ

Θα ξεκινήσω βαθμολογικά, με τον Π.Α.Ο.Κ. να είναι ο πρωτοπόρος και κατά γενική ομολογία δίκαια καθώς αυτή την χρονική στιγμή παίζει το πιο ολοκληρωμένο ποδόσφαιρο. Θα τον εξαιρέσω από τους υπόλοιπους τρεις καθώς σταδιακά το τελευταίο διάστημα έχει βελτιώσει κατά πολύ το παιχνίδι του και βρίσκεται σε ανοδική πορεία. 

Πέρασε απευθείας στους 16 του Conference League τερματίζοντας πρώτος στον όμιλο με 16 βαθμούς και αήττητος από την αρχή των προκριματικών. Αυτά τα δύο αποτελούν ρεκόρ για ελληνική ομάδα. Κέρδισε δύο φορές το φαβορί του ομίλου και ένα από τα φαβορί της διοργάνωσης  Άιντραχτ Φρανκφούρτης.

Είναι ολοφάνερο και το αντιλαμβάνονται όλοι ότι το παιχνίδι του θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο όσο περνάει ο καιρός. Κατάφερε ο προπονητής Ραζβάν Λουτσέσκου έχοντας πλέον αρκετές λύσεις στο ρόστερ του να ενεργοποιήσει και να έχει ετοιμοπόλεμους τουλάχιστον 20-21 ποδοσφαιριστές μοιράζοντας έτσι τον χρόνο και με αυτόν τον τρόπο να είναι ευχαριστημένα και τα αποδυτήρια, πράγμα πολύ σημαντικό, αλλά και να κρατάει φρέσκια την ομάδα δίνοντας κάθε τρεις μέρες αγώνα σε Ελλάδα και Ευρώπη χωρίς να υπολείπεται σημαντικά σε ποιότητα. Μέχρι τον Μάρτιο που θα αγωνιστεί ξανά στην Ευρώπη έχει την δυνατότητα να επικεντρωθεί στο πρωτάθλημα και το κύπελλο. Έχει την δυνατότητα και την ευκαιρία να αυξήσει και άλλο την διαφορά από τους υπόλοιπους και όταν έρθει η ώρα της Ευρώπης να προχωρήσει ακόμα περισσότερο!

Αυτό που πρέπει να βελτιώσει κατά την άποψη μου είναι κάποια νεκρά διαστήματα που κάνει κυρίως αμυντικά, στις αρχές ή και  από το ξεκίνημα κάποιων αγώνων. Μεταγραφικά πιστεύω ότι θα χωρούσε ένα εξτρέμ ακόμα και ένα δεξί μπακ εφόσον παραχωρηθεί τελικά δανεικός ο Λύρατζης.

Το σοκ στον Παναθηναϊκό

Για τον Παναθηναϊκό μετά την ξαφνική αποπομπή του Γιοβάνοβιτς που έφερε και μεγάλες αντιδράσεις στον κόσμο του και την έλευση Φατίχ Τερίμ, η κατάσταση θεωρώ ότι έγινε ακόμα πιο πολύπλοκη καθώς ενώ είχε να λύσει αγωνιστικά θέματα τώρα πρέπει η ομάδα να μπει και σε διαδικασία να μάθει να παίζει στα θέλω του καινούργιου προπονητή, πράγμα που δεν είναι απλό. Ο Γιοβάνοβιτς  φέτος προσπάθησε να κάνει  την ομάδα πιο aggressive αλλά τραυματισμοί και συνεχόμενα παιχνίδια, σε συνδυασμό με την επιθετική στειρότητα, την κακή αμυντική συμπεριφορά, τα μεγάλα λάθη από τους τερματοφύλακες, στέρησαν από τον Παναθηναϊκό την συνέχεια στην Ευρώπη καθώς και να χάσει αρκετούς βαθμούς στην Ελλάδα.

Φάνηκε οι παίκτες να χάνουν την εμπιστοσύνη σε αυτό που παίζουν και κάπως έτσι ήρθε η απόλυση Γιοβάνοβιτς με το σκεπτικό του Αλαφούζου να λειτουργήσει ως ηλεκτροσόκ. Ο Φατίχ ως ο νέος προπονητής σίγουρα θέλει 2-3 ποδοσφαιριστές(που έτσι και αλλιώς χρειαζόταν η ομάδα) της αρεσκείας του για να λύσει τα θέματα σε άμυνα και επίθεση(ένας είναι ο Λημνιός που ανακοινώθηκε)αλλά και το σημαντικότερο να μάθει η ομάδα να αγωνίζεται στα δικά του θέλω…χωρίς απώλειες. Μεγάλο στοίχημα είναι και το πως θα επηρεάσουν οι αντιδράσεις του κόσμου στην αλλαγή προπονητή!

Η Ένωση χωρίς Ευρώπη

Πηγαίνοντας στην Α.Ε.Κ. του Αλμέιδα, η ομάδα κατά γενική ομολογία δεν ενισχύθηκε όπως έπρεπε. Έχοντας φέτος και την Ευρώπη σε ένα δύσκολο και απαιτητικό όμιλο του Europa League μαζί με τους αγώνες στην Ελλάδα έβγαλε αρκετή κούραση, ήρθαν και πολλοί τραυματισμοί σημαντικών ποδοσφαιριστών της με αποτέλεσμα να χάσει και αυτή με την σειρά της την Ευρώπη και να γκελαρει αρκετά και στην Ελλάδα.

Για τον λόγο ότι η Α.Ε.Κ. παίζει ένα πολύ απαιτητικό  επιθετικό ποδόσφαιρο, φέτος με 3 παιχνίδια την εβδομάδα φάνηκε ότι δεν μπορεί να αντέξει σε αυτούς τους ρυθμούς για μεγάλο χρονικό διάστημα καθώς η ομάδα «κρ;eμασε» έβγαλε τραυματισμούς και φάνηκε επίσης ότι δεν έχει εναλλακτικές λύσεις στο παιχνίδι της. Δεν έχει στο ρεπερτόριο της π.χ. το χτίσιμο σε σετ παιχνίδι, και έδειξε επίσης ότι δυσκολεύεται να ελέγξει κάποιους αγώνες  που είναι μπροστά στο σκορ όπως με Παναιτωλικό και Πανσερραϊκό που πρόκειται για μεγάλες γκέλες. Είναι σίγουρο ότι χρειάζεται άμεση ενίσχυση ξεκινώντας από τα μπακ αφού Mοχαμάντι και Χατζισαφί θα λείψουν ένα μήνα στο Ασιατικό Κύπελλο αλλά και ο Μουκουντί στα στόπερ λόγω Κόπα Αφρικα. Τώρα πλέον έχοντας μόνο πρωτάθλημα και κύπελλο ο Αλμέιδα καλείται να καλύψει τα κεκτημένα βρίσκοντας λύσεις και εναλλακτικές. Να προσθέσω ότι Α.Ε.Κ. και Π.Α.Ο. είχαν δύσκολους ομίλους, όμως έτσι όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα είχαν την ευκαιρία τελευταία αγωνιστική με δύο αποτελέσματα να περάσουν στην επόμενη φάση του conference league αλλά απέτυχαν!

Σε όλα τα ταμπλό ο Ολυμπιακός

Στον Ο.Σ.Φ.Π. την άλλη ομάδα που θα έχει Ευρώπη από μέσα Φεβρουαρίου, μετά την απόλυση Μαρτίνς η ποδοσφαιρική λογική αγνοείται εδώ και δυο χρόνια καθώς παίχτες και τεχνικοί διευθυντές αλλάζουν σαν τα πουκάμισα, υπέρογκα ποσά έχουν δαπανηθεί σε παίχτες που απλά δεν βγήκαν η σε «παλτα» και εντελώς ανισόρροπη  ενίσχυση αφού σε πολλές θέσεις η έλλειψη ποιότητας και ποσότητας είναι εμφανής. Ο Ολυμπιακός και αν δεν θέλει ενίσχυση και από πού να ξεκινήσει. Άλλαξε προπονητή  αρκετά νωρίς και καλείται να βελτιώσει αρκετά πράγματα στο παιχνίδι του αν θέλει να παραμείνει διεκδικητής μέχρι το τέλος. Οι ήττες με μεγάλα σκορ από Π.Α.Ο.Κ και Φράιμπουργκ έχουν φέρει αρκετή μουρμούρα και εκνευρισμό σε συνδυασμό με τον κακό προγραμματισμό.

Τι μπορεί να περιμένει ο Άρης;

Στον ΑΡΗ φέτος για μια ακόμα φορά φύγαν πολλοί και ήρθαν πάρα πολλοί και μάλιστα πολλοί εξ’ αυτών δεν κάνουν για την ομάδα. Ακόμα ένας άδοξος αποκλεισμός στην Ευρώπη από τα προκριματικά, ακόμα μια αλλαγή προπονητή με τον Μάντζιο να επιστρέψει ως η μόνη επιλογή που μπορεί να σουλουπώσει τα πράγματα γνωρίζοντας καλά το σωματείο και την ελληνική πραγματικότητα. Ο ΑΡΗΣ πληρώνει την καθόλου ουσιαστικά προετοιμασία και τις ανεπαρκής μεταγραφές σε ποσότητα και ποιότητα. Η ενίσχυση πρέπει να θεωρείται δεδομένη σε άμυνα και επίθεση . Χρειάζεται να πάρει γκολ και ασίστ από τα εξτρεμ και  τα χαφ του και να σταματήσει να δέχεται γκολ με κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο. Θεωρώ ότι έχει καλές πιθανότητες απέναντι στην Α.Ε.Κ. για το κύπελλο για να προσπαθήσει να φτάσει μέχρι τον τελικό. Στο πρωτάθλημα προσωπικά πιστεύω ότι είναι πολύ δύσκολο να αποφύγει την Πέμπτη θέση για φέτος καθώς υπολείπεται σημαντικά σε ποιότητα των υπολοίπων.

Κλείνοντας, είμαι πεπεισμένος ότι το υπόλοιπο της σεζόν αναμένεται συναρπαστικό και αγωνιστικά και εξωαγωνιστικά…πολύ σημαντικό ρόλο βεβαίως θα παίξει και η Διαιτησία για την οποία δεν μπορείς ποτέ να είσαι σίγουρος. Εξοπλιστείτε με υπομονή λοιπόν!

Εύχομαι καλή χρονιά με υγεία σε όλους!

Βαγγέλης Παντελάτος

Γράψε το δικό σου άρθρο

Στείλε μας το κείμενό σου και η ομάδα μας θα το ελέγξει για δημοσίευση.